AKÜ KURTARMA YÖNTEMLERİ - DESULFATOR CİHAZLARI - DESÜLFASYON YÖNTEMLERİ- Desülfatör Yapımı

 Desülfatör Yapımı, Akü Kurtarma, Desülfatör Cihazları, Desülfatör Nedir, Desülfatör Devre Şeması, Desulfator Cihazı Fiyatları, Jel Akü Desülfatör, Desulfator Devresi, Akü Desülfatör Devresi Yapımı, Akü Desülfatör Devresi, Satılık Desülfatör, Desülfatör Fiyatları


       Elektronik ve kimyasal  ve fiziksel yöntemler ile yapılan desülfasyon işlemleri hakkında bazı bilgiler  paylaşılmıştır.

















         Yukarıda bahsedilen yöntemler hakkında öncelikle bahsedilmelidir ki, bunlar tamamıyla amatörce ve amatörlerin yapacağı yapmayı deneyeceği, hiç bir profesyonelin denemeye dahi tenezzül etmeyeceği yöntem ve işlemlerdir. Anlatımlar amatörlerin elindeki imkanlar dikkate alınarak  yapılmıştır. Yapılan çıkarımlarda amatör ruhumuza uygun çıkarımlardır. Sitemizin kuruluş amacı da bu zaten. Merakımızın peşinden gitmek ve amatör ruhumuzu tatmin etmek. 

Öncelikle isterseniz yukarıda verilen sayfalarda anlatılanları daha iyi kavramak ve konuyla ilgili aklımızdan geçen soruları cevaplamak için kurşun asit akümülatörlerin çalışma mantığını  buradan kavrayarak başlayın. Ve bundan sonra ölmüş akünüzü canlandırmak için hangi yolu izlemeniz gerektiğine karar verin. Böylece ulaşabileceğiniz sonucun ne olabileceği konusunda ön görüsahibi olabilirsiniz.                                                                                                                                                   

Şarj Durumundaki Akü

Günümüzde içten yanmalı otomobillerin neredeyse tamamında kurşun asit akümülatörler kullanılır. Kurşun asit aküler üç bölümden oluşur. Bunların ikisi akü plakası diye tabir edilen ve akümüzün içinde seri ve paralel elektrik bağlantılarıyla bağlı katı ve plaka şeklinde olan kurşun (Pb) ve kurşunoksit(PbO2) plakalarıdır. Diğeri ise plakaların deyim yerindeyse içinde daldırıldığı akü elektroliti denilen %44 sülfürik asit (H2SO4) ile %66 su(H2O) karışımıdır. Akülerin çalışmasını elektrik üretmesini sağlayan sülfürik asidin plakalarla kimyasal olarak tepkimeye girmesi şarj almasını sağlayan ise bu tepkimenin tekrar elektrik verilerek geri döndürülmesidir.


Deşarj Durumundaki Akü

Sülfatlanmış piller, yüksek bir iç direnç gösterir ve normal boşalma akımının yalnızca küçük bir kısmını sağlayabilir. Sülfasyon ayrıca şarj döngüsünü de etkiler, bu da daha uzun şarj sürelerine, daha az verimli ve eksik şarjlara ve daha yüksek pil sıcaklıklarına neden olur. Akü deşarj döngüsünden hemen sonra tamamen yeniden şarj edilirse sülfatlaşma önlenebilir.  Yani kullanmadığınız aküleri sürekli şarjlı tutmak önemlidir. Şarjlı tutmaktan kastımız aküde sürekli bir şarj aletinin takılı kalması anlamında olmayıp kast edilen tam şarj edilip ondan sonra şarj aletinden ayrılarak saklanmasıdır.   Bu kural bütün Piller için geçerlidir. Ancak otomobillerde kullanılan starter akülerin kullanılmadığı zaman gerçekleşen kendi kendine boşalma süreci diğer pillerden daha hızlı olduğu için otomobil akülerinde sülfatlaşmanın önüne geçmek için en az haftada bir şarj edilmesi gerekir. Yine de bu tip aküler için genel geçer bir kural vardır. "Yatan akü ölür." Aslında otomobil akülerinin tek sorunu sülfatlaşma değildir. Bu akülerin kısa süreliğine çok yüksek akım verebilmeleri istendiğinden plakaları süngerimsi yapıda tasarlanmıştır. Böyle bir tasarımda akü plakalarının fiziki bütünlüklerini korumada zayıflığa neden olur ve plakalarda sülfatlaşmayla birlikte kopma ve parçalanmalarda gerçekleşir. Bu kopma ve parçalanmalar yani plakaların fiziki bütünlüğünün zaman içinde bozulması aküde hiç sülfatlaşma meydana gelmese bile beklenen bir durumdur. Kısaca ölmüş akünüze siz ne kadar sülfatlaşmayı giderici tedavi uygularsanız uygulayın çoğu zaman akünüzün hastalığı bambaşka olacaktır. 

         Bu sebepten dolayı olacak ki bu başlık altında kullanım ömrü sona ermiş, artık şarj tutmayan, ölmüş bitmiş akım vermeyen ama dış görünüşü sağlam akülerimizi yeniden canlandırmaya eski performansını kazandırmayı hayal ediyoruz. Hayal ediyoruz diyorum çünkü gerek desülfatör cihazı adı altında binlerce TL ye satılanları olsun, gerek el emeği devreler olsun, gerekse bizim emeklerimiz olsun gerçekte aküleri yeni gibi yapmayı hiçbir şekilde başaramıyor. Sebebi biraz önce  belirtiğimiz gibi şarj deşarj döngüsü sırasında akü plakalarında  fiziksel bütünlüğün bozulması ve plakalarda meydana gelen  oksitlenme benzeri kimyasal değişimler. Yapacağımız işlem neticesinde akümüzde gözle görülür iyileşme olacaktır, ancak akünüzü eskisi gibi kullanmayı hayal etmeyin. 




Desülfatör Yapımı, Akü Kurtarma, Desülfatör Cihazları, Desülfatör Nedir, Desülfatör Devre Şeması, Desulfator Cihazı Fiyatları, Jel Akü Desülfatör, Desulfator Devresi, Akü Desülfatör Devresi Yapımı, Akü Desülfatör Devresi, Satılık Desülfatör, Desülfatör Fiyatları

      


1 yorum: